woensdag 29 december 2010

Let's turn our back to Gates

Oh jeetje ik blog er weer op los. Ik voel me net een eekhoorn die blogs verzamelt waar haar volgers een winter lang op kunnen teren.


Er is me weer iets ter oren gekomen, iets ergelijks en ja ik weet het... je moet proberen je nergens aan te ergeren maar toch. Erger! Het betreft het allernieuwste I-dinges: de I-Pad. Jonges, jonges die Granny Smiths moeten weten wat ze willen als ze weer een nieuw zelfzuchtig (waarom beginnen al de Apple-producten anders met I?) gadget op de markt brengt. Het is leuk dat je iets polyvalent, multifunctioneel,...op de markt wil brengen maar serieus.


Past het in je broekzak? Nee. Oh lekker handig. Het gaat niet eens in je handtas.

Kan je deftig op werken op zoiets klein? Nee. Veel te klein daarvoor.

Wat is het dan wel en waar is het goed voor?


Ik zal je eens zeggen wat het is! Ofwel een I-Pod met een dikke nek (versta me niet verkeerd, ik vind I-Pods de max) ofwel een laptop met een minderwaardigheidscomplex. Weet je wat het is met gadgets? Gadgets zijn gemene beesten die je een dag na het verlopen an de tegoedbon in de steek laten. Het zijn statussymbolen. Het is een uitlaatklep voor onze overschot aan geld. Ronduit belachelijk gewoon. Een I-Pod is praktisch, qua prijs-kwaliteitverhouding in orde en je steekt hem makkelijk weg. Een laptop/Macbook, daar kan je goed op werken en daar heb je een tas voor. Ik bedoel maar, de I-Pad is een luxueus ding met een narcistisch karakter dat zich zonodig een baan moest wringen tussen voorgaande dingen.


Weet je wat het is de laatste tijd? Ik ben niet meer zo voor electronica. Het is zo kaal en ja... Ik ben het gewoon beu. GSM's die geen lap waard zijn, mijn moeders Blackberry waar je een handleiding van 500 pagina's voor nodig hebt om het geluid af te zetten, trialversies van Office die verlopen, gedateerde programma's zoals Borland Pascal die je in je derde jaar Informatica moet kunnen gebruiken al heeft geen enkel bedrijf dat nog...Ze maken me gewoon gek. Trouwens, dat deel van het examen Informatica heb ik niet eens gemaakt uit stil protest...en onkunde.


Ik had eens een GSM, een Nokia. Zo een met een rubbere omhulsel waar je improvisatie-discuswerpen mee kon doen, die je van de trap mocht laten vallen en die waterdicht was. Dát was nog eens een GSM. De reden waarom ik hem niet meer heb? De batterij was kapot...
DIE MENS HIEBROVEN WAS TENMINSTE NOG GELUKKIG


2 opmerkingen:

  1. Een iPad dient dan ook nie voor in uwe zak te steken he. En da's wel nog wel oke van grootte. Er zijn laptops die een kleiner scherm hebben.
    En haat de gadgets nie ... da zijn de enige dingen die u leven leuk maken. En met gadgets bedoel ik de dingen die je koopt omdat je ze wil. Niet omdat je ze nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch wil ik een iPad en een blackberry!

    BeantwoordenVerwijderen