vrijdag 22 oktober 2010

Build me a house with a garden and swing

De laatste tijd denk ik steeds meer aan later. Ik ben een planner denk ik, neen, niet zo eentje die zijn dag indeelt. Ik ben een toekomstplanner. De grote lijnen boeiden me nooit. Daar kleurde ik al van kinds af aan over, gezeur van de juf of niet. Ik heb eerder van die "screenshots" in m'n hoofd van hoe ik later ga zijn. Details superieux. Lege vakjes in mijn bestaan die gaandeweg zouden moeten ingevuld worden. Job, huis, kinderen,...Ik heb beelden in mijn hoofd met een mistig weer, een man en vrouw en een kindje en dat kindje springt heen en weer en het lacht en het heeft een naam en het lacht en ik smacht naar een mooier bestaan.

Oh, sinds twee uur geleden is mijn pinker beginnen pinken, ik ga denk ik het rondpunt afslaan bij afrit Psychologie. Al is die wel variabel, ik heb nog 3 infodagen voor de boeg aan de universiteit van Gent. Horror vacui. Dat is al tenminste één gegeven ingevuld voor mijn toekomst en hoewel de brochure van de UG me op het hart drukt dat de keuze van mijn studierichting niet mijn hele toekomst hypotykeerd heb ik daar mijn eigen mening over. Ik ben een realist op dat gebied en ook al begin ik te watertanden bij het idee Geschiedenis te gaan studeren zijn die vijf jaar van totale verzadiging qua facts and figures me mijn toekomstige job (én loon) niet waard. Ik wil er later geen spijt van hebben. Dolor vacui. Dus m.a.w. lijkt een opleiding als psycholoog me wel wat. Niet het soort dat T. en L. al eerder hadden. Ik wil helpen, niet van 9 tot 5 werken maar oplossingen zoeken voor die mensen tot zelfs na de uren. Ik wil niet enkel luisteren, ik wil adviseren, antideprimeren, hun gedachten absorberen en leren, leren, leren. Ik wil kleine wallen onder mijn ogen die me laten zien dat ik ondanks een tekort aan slaap mensen heb geholpen. Ik wil hen een lichtpuntje geven. Ik wil, ik wil, ik wil een opblaaskrokodil.

Het is allemaal maar een questie van je zelf te verkopen, dus die carrière zal wel lopen? En daarbij,ik trek ongeluk soms echt wel aan^^


Quod erat demonstrandum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten